Ciclos en los gobiernos / Cycles in the governments
Platón ya escribió sobre la sucesión de los gobiernos. El Decía: El devenir político es una constante en política, primero surge la aristocracia, el gobierno de unos pocos que gobiernan para el bien común, hasta que se tientan con el dinero y se vuelven una Timocracia, la que degenera en una oligarquía. Las revueltas del pueblo hacen surgir una democracia, que elimina a los ricos, tiempo en el que un destacado que se vuelve tirano esclavo de la locura lleva el reino hacia la catástrofe. En esta línea de pensamiento escribió el Romano Polibio: dice que la monarquía es el estado inicial de una comunidad por la adhesión natural al más fuerte, pero cuando el rey cede a sus pasiones se vuelve un tirano, al que un grupo de distinguidos se cansa y se revelan quitándolo y gobernando a través de una Aristocracia que por las siguientes generaciones que se van acomodando se degenera en oligarquía, la rebelión popular da origen a la democracia, pero la ambición de algunos ricos corrompe al pueblo a vivir del bien ajeno, nuevas crisis, luchas harán surgir nuevamente a la monarquía, y así sucesivamente. Por eso antes que Montesquie, quien dijo que el poder debe controlar al poder, Polibio mirando la república romana había escrito que combinando estos regímenes antes descriptos, el poder se equilibra mediante el juego de fuerzas contrarias. Lo que hay que destacar es que si miramos hoy nuestras modernas democracias, el poder ya se encuentra en equilibro gracias a la división de poderes. Aristóteles llamaba formas impuras de gobierno, a los regímenes que gobernaban para su beneficio personal, sean una monarquía, una aristocracia o una democracia. Lo interesante de los ciclos en los gobiernos es que si hoy en día no se cumplen con ciertos requisitos democráticos, como la alternancia en el poder, la transparencia en la gestión con la publicidad de los actos de gobierno, o se cometen fraudes encubiertos como la ley de lemas, los ciclos vuelven a repetirse no ya en la formas de gobierno, sino en la forma de gobernar, que es casi lo mismo, degenerando en formas impuras de gobierno las que suelen producirse cuando no se cumple con las obligaciones necesarias de una república. No basta con vivir en democracia, hay que vivir democráticamente.
Plato already wrote on the succession of the governments. He Was Saying: to develop politician is a constant in politics, first the aristocracy arises, the government of some few ones that govern for the common good, until they are touched by the money and they turn a Timocracia, which degenerates into an oligarchy. The revolts of the people make arise a democracy, which eliminates the rich ones, time in which emphasized that tyrant turns slave of the madness takes the kingdom towards the catastrophe. In this line of thought the Romano Polibio wrote: he says that the monarchy is the initial condition of a community for the natural adhesion to the strongest, but when the king should sedate to his passions a tyrant turns, To whom a group of distinguished gets tired and they are revealed removing and governing it across an Aristocracy that for the following generations who are getting accommodated one degenerates in oligarchy, the popular revolt gives origin to the democracy, but the ambition of some rich corrompe to the people to living of the foreign good, new crises, fights will make arise again to the monarchy, and so on. Because of it before that Montesquie, who said that the power must control to the power, Polybio looking at the Roman republic he had written that combining these rate before Writings, the power balances by means of the game of To the rate that were governing for his personal benefit, be a monarchy, an aristocracy or a democracy. The interesting of the cycles in the governments is that if nowadays they are not fulfilled by certain democratic requirements, as the alternation in the power, the transparency in the management by the advertising of the acts of government, or there are committed frauds concealed as the law of mottoes, opposite forces. What it is necessary to stand out it is that if we look today at our modern democracies, the power already is in I balance thanks to the division of power. Aristotle was calling impure forms of government, To the sistem that were governing for his personal benefit, be a monarchy, an aristocracy or a democracy. The interesting of the cycles in the governments is that if nowadays they are not fulfilled by certain democratic requirements, as the alternation in the power, the transparency in the management by the advertising of the acts of government, or there are committed frauds concealed as the law of mottoes, the cycles return to repeat not already in her forms of government, but in the way of governing, That is an almost the same thing, degenerating into impure forms of government those that are in the habit of taking place when it is not fulfilled by the necessary obligations of a republic. It is not enough to live in democracy, is necessary to live democratically.
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